O2 EXTRA VÝHODY aneb rád si za slevu připlatím


Kdo dnes nenabízí slevu, jako by nebyl. Sleva, toť heslo nové doby. A kdo jen chvíli stál, již stojí opodál.

Čert (a konkurence) nikdy nespí!

Tato a podobná hesla patrně prolétla hlavou marketingovým specialistům a obchodním stratégům firmy O2 (tehdy ještě Telefónica O2) na podzim roku 2012. Katalyzátorem těchto hesel byly obavy, že se konkurence vzdaluje mílovými kroky. Připomeňme, že v té době (září 2012) zákazníci Vodafonu mohli využívat bonusový program Vodafone menu; program zahrnující slevy na zboží a služby externích partnerů. T- Mobile měl zase své Kouzelné úterky, což byly výhody platné vždy jen jeden den v týdnu.

A tak specialisté z O2 dali hlavy dohromady a vymysleli program, který 3. září 2012 představili jako O2 Extra výhody. No, vymysleli… Sleva je patrně stará jako obchodování samo a mění se pouze její forma – komu je určena a kdy, kde a jakým způsobem se uplatňuje.

Sleva, sleva a zase sleva

Program O2 Extra výhody využívá třetích stran, jejichž prostřednictvím svým klientům slevy nabízí. Aneb model jako vyšitý z velmi populárních slevových portálů, které během posledních let zaznamenaly obrovský boom. A které často s velkými dluhy, ztrátou (nejen) důvěry a s humbukem zmizely kdesi v nenávratnu.

Nutno přiznat, že zpočátku byli zákazníci operátora příjemně překvapeni rozsahem zboží a služeb, kterých se nabízené slevy týkaly. Na dobu, kdy program vznikal, byla nabídka opravdu pestrá. Na rozdíl od předchozího věrnostního programu O2 Extra, který přestala s podzimem 2012 firma nabízet, se nyní klienti pro čerpání výhod nemusejí nikde registrovat.

Když dva dělají totéž, není to totéž

Oproti věrnostním programům konkurence přinesly O2 Extra výhody dva podstatné rozdíly. Za prvé – velkolepou reklamní kampaň (jen její příprava trvala rok a půl), která se vskutku povedla. O tom svědčí zejména vysoké hodnocení projektu odbornou porotou (kampaň byla oceněna na WEB TOP 100, Bravo Awards a IEA 2).

A za druhé – pečlivou připraveností celého projektu po technické stránce a inovací s ním spojenou. Tradiční věrnostní karta (kterých mají lidé dodnes plné peněženky) byla nahrazena tím, že slevové vouchery začali lidé čerpat nejen z webu, pomocí unikátního kódu v SMS, ale především pomocí mobilní – na svou dobu téměř – revoluční aplikace, která byla určena pro chytré mobilní telefony.

Aplikace byla představena a testována přímo během tiskové konference, konané při příležitosti spuštění O2 Extra výhod. Aktivovat slevu lze jednoduše pomocí jednoho stisknutí (nebo spíš dotyku) tlačítka. Aplikace je intuitivní a přehledná, konkrétní slevy jsou vždy dobře popsané. Zákazník si zvolí tu, kterou chce uplatnit. Poté zdarma zašle SMSku obsahující klíčové slovo. Zpětně obdrží unikátní kód, po jehož předložení může zvolenou výhodu čerpat.

Aplikace je určena všem zařízením s operačními systémy Android, iOS nebo Windows Phone. Je dostupná v obchodech s aplikacemi, kterými jednotlivé platformy disponují.

Je propojena s kalendářem a se systémem Google Maps. Identifikuje místo, kde stojíte (ležíte, meditujete, obědváte..) a naviguje vás k obchodníkovi se slevou, který se nachází nejblíže vašeho stanoviště. Patrně proto, aby uživatelé při hledání místa poskytované slevy omylem nezabloudili třeba ke konkurenci.

Kdo O2 Extra výhody využije?

I když ani to nemusí být tak velký problém, protože aplikaci lze používat i na smartphonech využívajících infrastruktury sítě některého z konkurenčních operátorů. Jedinou podmínkou je, aby zákazník využíval alespoň jednu z mnoha služeb nabízených společností O2. A je jedno, zda je to rychlé připojení k internetu, balíček paušálních služeb, předplacená karta, O2 TV, O2 Fiber nebo pevná linka.

slevy na stránkách o2 extra výhody

Z počátku byl slevový program nabízen 6,5 milionu zákazníků, kteří si mohli vybírat z cca stovky výhod po celé ČR. V roce 2013 se počet obchodních partnerů (tedy míst, kde se daly slevy uplatnit) vyšplhal na 200. A počet uživatelů s nainstalovanou mobilní aplikaci pro čerpání výhod se v listopadu 2015 přehoupl přes úctyhodných 500 000 uživatelů.

V zimě sleva na sněhové vločky, v létě na sluneční paprsky

Konečně se dostáváme k samotným slevám. Katalog slev je (podobně jako právě na slevových portálech) koncipován s ohledem na aktuální roční období. Takže v zimě si díky němu můžete pořídit levnější lyžování, v létě návštěvu koupaliště, ZOO či muzea. V nabídce jsou jednorázové slevy na zboží (knihy, šperky, obuv, oblečení sportovní vybavení…) nebo služby (jízdenky, taxi, vstupenka do kina zdarma k již předtím zakoupené, předplatné novin atd.). O2 Extra výhody jsou určené nejen jednotlivcům ale firmám. Ty mohou např. uplatnit slevu na kurýrní služby, kancelářské potřeby ACTIVA nebo na reklamní a dárkové předměty .

Peníze nesmrdí

Během období září 2012 až listopadu 2015 využili zákazníci skoro 3 000 000 slevových kódů. Což ovšem ještě nic neříká o tom, kolik skutečně ušetřili. Z pohledu O2 je podstatné to, že tomuto věrnostnímu programu zákazníci věří a že díky němu zvedají této telekomunikační firmě tržby. A je jedno, zda tržby, obrat či zisk jsou tvořeny portfoliem vlastních služeb nebo prostřednictvím činnosti s telekomunikacemi a s přenosem dat vůbec nesouvisejícími. Jako by už vlastně ani neplatilo ono staré dobré: „Drž se, ševče, svého kopyta.“ Dnes by se to dalo lehce na parafrázovat na „Drž se, obchodníku, plného koryta.“


Porovnání cen mobilních operátorů
Napište nám svůj názor

Napsat odpověď