Odorik – recenze a hodnocení operátora

Dalším z velkého množství operátorů na českém trhu, kteří lákají nové zákazníky na levné volání je Odorik. Odorik je málo známou značkou se slabým marketingem, ale působí v České republice již mnoho let. Dříve byl operátorem, který nabízel služby VOIP. Nyní již působí také v oblasti GSM, jeho mateřskou sítí je T-Mobile a provozovatelem je miniTEL s.r.o.

Měsíční poplatky

Tak jako každý operátor i Odorik má silné a slabé stránky, které se stávají centrem mnoha diskuzí. Jelikož je Odorik virtuální operátor působící přes rozhraní GTS musíme počítat s měsíčním poplatkem za naše číslo. V tomto případě se jedná o částku účtovanou denně, a to ve výši sedmdesát haléřů denně. To znamená zhruba jednadvacet korun za měsíc, což je rozhodně jeden z nejnižších účtovaných poplatků v porovnání s konkurencí. Navíc tento poplatek je vynulován, pokud Vaše měsíční útrata činí více jak sto korun.

Jedná se o předplacenou kartu, kde Váš kredit nikdy nepropadá a Váš kredit můžete čerpat na více SIM kartách, linkách a službách. Pro využívání těchto služeb se nemusíte upsat k žádnému závazku. Služba je zřízena a zrušena okamžitě, bez jakékoli čekací výpovědní lhůty nebo sankce.

Ceny služeb

Operátor se zaměřuje na levné volání, podle čehož vypadají také ceny za služby

• do sítě Odorik
    • volání 0,59 Kč za minutu
    • SMS 0,59 Kč
  • do ostatních sítí v České republice
    • volání 1,49 Kč za minutu
    • SMS 1,25 Kč
  • do zahraničních sítí
    • volání 2,59 Kč za minutu
    • SMS 2,50 Kč
  • volání do mobilních sítí v České republice přes internet 0,59 Kč za minutu
  • volání do mobilních sítí v České republice přes zpětné volání 1,18 Kč za minutu
  • cena za MMS 3,50 Kč
  • Cena dat
    • 1 MB = 1 Kč
    • nebo 150 MB na měsíc za 69,- Kč

Operátor také nabízí hlasové balíčky

• VPN balíček (volání v síti zdarma) 110,- Kč měsíčně

dále nabízí balíčky

• 150/50 za 295,-
  • 100/100 za 295,-
  • 300/100 za 395,-
  • 200/200 za 395,-

ve všech balíčcích voláme a posíláme SMS do vlastní sítě zdarma a čísla v názvu balíčku nám vyjadřují: volné minuty do ostatních sítí/volné SMS do ostatních sítí.

Zřízení služeb mobilního operátora

Pokud chceme k Odorikovi přejít můžeme si požádat o zaslání SIM karty poštou, vyzvednout si ji osobně na kamenné prodejně v Praze a Brně, nebo si přenést své současné telefonní číslo od jiného operátora. Pořizovací cena SIM karty činí osmdesát korun, cena za zaslání poštou činí patnáct korun, dále musí být uhrazena jistina za telefonní číslo padesát korun. Pokud si chcete k Odorikovi přenést současné telefonní číslo bude Vám naúčtován poplatek dvě stě padesát korun plus padesát korun jako jistina za číslo. Pokud si přenášíte více čísel bude Vám poplatek stanoven dne následujícího vzorce, kde N je počet přenášených čísel. 150 + 100*N + 50*N.

Pokud bude telefonní číslo zrušeno bude Vám jistina vrácena, jestliže se rozhodnete s číslem přejít jistina nám propadá.

Zřízení služeb volání přes internet (VOIP)

V tomto případě se jedná o pevnou linku přes internet, kdy voláme z telefonu nebo IP adaptéru, můžeme volat také z počítače nebo chytrého mobilu.

I při zřizování této služby můžeme využít přenesení svého čísla, abychom zachovali své geografické číslo, za tuto službu nám bude naúčtován jednorázový poplatek dvacet korun, plus poplatek za portaci (přenesení čísla), který činí devět set (při jednoduché lince) až dva a půl tisíce korun při lince ISDN. Zachování našeho geograficky přiřazeného čísla, nám může být užitečné, voláme-li například na krizovou linku. Díky naší předvolbě budeme rovnou spojeni s oblastním operátorem.

Může Vám být také přiřazeno nomadické číslo, nebo-li internetové mobilní číslo.

Porovnání cen mobilních operátorů
Odorik – recenze a hodnocení operátora
V souhrnu můžeme říci, že operátor nabízí levné volání, ale jeho ceny jsou srovnatelné s mnoha dnešními poskytovanými nabídkami virtuálních operátorů. Navíc když při odchozím hovoru začne číslo jen vyzvánět je nám automaticky započato účtování hovoru, aniž by se hovor uskutečnil. Za výhodu můžeme považovat, že po vyčerpání datového balíčku není internet odpojen, ale pouze zpomalen, dokud si nepřikoupíme data nebo nám nezačne platnost dalšího balíčku.
7 Celkové hodnocení
Odorik

Volání