Recenze operátora Nordic Telecom

Na českém trhu působí velké množství telefonních operátorů a často je těžké vybrat toho správného. Každý nabízí jiné služby s jinými podmínkami a to v nás většinou vyvolává nejistotu, že se upíšeme k něčemu, co jsme vlastně ani nechtěli. Pokud uvažujete o změně operátora nebo hledáte toho správného třeba pro Vaše dítě, tak byste se měli zaměřit především na internetové recenze. My Vám právě jednu takovou přinášíme a to na operátora Nordic Telecom.

O společnosti Nordic Telecom

Nordic telecom působí na českém trhu poměrně krátkou dobu. Společnost byla založena pod jménem U:fon, ale v roce 2015 se přejmenovala na Air Telecom, údajně kvůli své dluhové minulosti. Pod jménem Nordic Telecom společnost působí teprve od února 2017. Od té doby se chce stát čtvrtým největším operátorem a konkurovat “velké trojce”, kam patří O2, Vodafone a T-Mobile. V současné době funguje Nordic Telecom jako virtuální operátora to přes partnerskou GSM síť T-Mobile. Vedení společnosti slibuje, že do roka chce vybudovat svou vlastní LTE síť a stát se nezávislým velkým operátorem.

Nabízené služby a porovnání s konkurencí

Nordic Telecom nabízí čtyři druhy služeb a to mobilní volání, pevnou linku, mobilní internet a pevný internet. Nyní se podíváme na jednotlivé služby, jejich podmínky a ceny.

• Mobilní volání

Nabídka mobilních tarifů Nordic Telecomu není nijak rozsáhlá. Společnost nabízí pouze dva tarify, kterými jsou Levná SIM a Levná SIM & DATA.
Tarif Levná SIM je vhodný pro ty, kteří moc nevolají, občas napíšou nějakou tu SMS a data vůbec nepotřebují. Za cenu 198 Kč se závazkem na 24 měsíců dostanete pouze 100 minut, jiné výhody tarif nenabízí. Pokud se podíváte na operátory “velké trojky”, tak si můžete všimnout, že žádný z nich takhle “holý” tarif nenabízí. Má tedy Levná SIM konkurenci?

Ano, ale konkuruje jí jen Vodafone se svou předplacenou kartou. Největším rozdílem samozřejmě je to, že předplacená karta je bez závazku a stojí jen o pár korun více. Nordic Telecom samozřejmě nabízí možnost sjednat si tarif bez závazku, vyjde Vás ale na 298 Kč.

Druhým tarifem je Levná SIM & DATA, kde za 398 Kč máte to samé co u Levné SIM, ale jsou tam navíc data a to 300 MB. Když se podíváme na ostatní operátory, tak opět vidíme, že takový tarif žádný z nich nenabízí. Konkurují ale svými nabitými tarify, které jsou sice o 100 Kč dražší, ale nabízejí Vám více volání, SMS i dat. Přesvědčete se sami:

Všechny tarify jsou opět se závazkem, bez závazku jejich cena stoupá cca o 100 korun u každého operátora. Předplacenou kartou může konkurovat opět jen Vodafone. Ten nabízí kombinací balíčků, která obsahuje neomezené volání do Vodafone, 100 volných minut do ostatních sítí a 500 MB dat za 348 Kč bez závazku.

• Mobilní internet

Nordic Telecom také nabízí mobilní internet, který můžete využít do telefonu, tabletu ale i notebooku. Srovnáme-li datový tarif Nordic Telecomu s ostatními operátory, tak je vidět, že žádný z operátorů mu konkurovat nemůže.
Ceny jsou u všech operátorů vyšší o necelých 300 Kč a objem dat je skoro stejný. Můžeme tedy říci, že mobilní tarif od Nordic Telecomu je cenově bezkonkurenční. Pokud uvažujete o mobilním internetu, tak myslete na to, že cena není jediný rozhodující faktor. Velmi důležitý je stav pokrytí, který má nejlepší O2 a Vodafone. Nordic Telecom jako virtuální operátor nemá svou LTE síť, takže o kvalitě jeho pokrytí se dá jen spekulovat.

• Pevný internet

Pevný internet, internet na doma nebo také ADSL, pod všemi těmito názvy se skrývá internet s Wi-Fi přijímaný prostřednictvím modemu. Nabízí ho všichni operátoři “velké trojky”, ale i Nordic Telecom. Nejpoužívanějším typem pevného internetu je s rychlostí 20 Mb/s, který je dostupný ve většině domácnostech. Při výběru ADSL rozhoduje právě dostupnost a operátoři mají tři typy nabízených rychlostí. V oblasti pevného internetu je pro Nordic Telecom konkurencí T-Mobile s podobnými cenami a O2 s nejlepší dostupností. Vodafone má pevný internet nejdražší, preferuje totiž používání připojení bez kabelu.

• Pevná linka

Nordic Telecom nabízí také pevnou linku, která v dnešní době není tou nejžádanější službou, ale stále ji někdo využívá. Máte na výběr ze dvou možností a to Levná pevná NT, kde za 198 Kč měsíčně můžete volat neomezeně do jiných pevných linek od Nordic Telecomu a k tomu máte 100 minut do ostatních pevných a mobilních sítí v ČR. Minuta volání po vyčerpání stojí 1,50 Kč a SMS Vás vyjde také na 1,50 Kč.

Druhou možností je Levná pevná NT maxi za 248 Kč měsíčně. Do všech pevných sítí v ČR voláte neomezeně a do mobilních sítí máte k dispozici 100 volných minut. Po jejich vyčerpání vás minuta hovoru vyjde na 1,50 Kč a SMS zrovna tak.

Nordic Telecomu může v pevné lince konkurovat pouze O2. T-Mobile ani Vodafone pevnou linku nenabízejí. U O2 máte také dvě varianty pevné linky a to Volání ČR, kde za 299 Kč voláte do všech pevných i mobilních sítí v ČR neomezeně. Druhou variantou je Volání ČR Plus za 549 Kč, kde máte k neomezenému volání navíc i 1 000 minut do zahraničí. Varianta pevná linky Volání ČR od O2 je tedy oproti Nordic Telecomu výhodnější, protože za příplatek 51 Kč máte volání neomezené. U O2 Vás SMS z pevné linky vyjdou na 1,60 Kč do pevných sítí a na 1,90 Kč do mobilních sítí.

Jak hodnotí zákazníci Nordic Telecom?

Udělali jsme práci za Vás a prohledali jsme internetová hodnocení zákazníků Nordic Telecom na různých stránkách. Na základě těchto hodnocení můžeme říci, že převažovali spíše negativní hodnocení. Zákazníci si nejvíce stěžovali na kvalitu signálu, komunikaci, ale také na rušení původních tarifů.

Mezi pozitivními hodnoceními můžete najít například vyřizování reklamací. Zákazníci chválí postup i rychlost reklamace a komunikaci s Nordic Telecom. Pozitivní jsou pro zákazníky také nízké ceny služeb, které u jiných operátorů nenajdou. Pochvalují si také infolinku Nordic Telecomu, která je rychlá a nemusí se proklikávat hlasovým automatem.

Mezi negativními hodnocení se nejčastěji objevovaly stížnosti na signál a to na jeho sílu i časté výpadky. Zákazníkům také vadí, že Nordic Telecom nenabízí předplacené karty a neomezené tarify, které by oni uvítali. Objevilo se i několik stížností na komunikaci Nordic Telecomu se zákazníkem a to nejčastěji při řešení problémů s fakturami.

Porovnání cen mobilních operátorů

Aktualizováno