Sms zdarma aneb kdo šetří, má to za pár


Člověk je od přírody tvor vynalézavý. Stále špekuluje nad tím, jak si cokoliv zjednodušit a usnadnit, jak by mohl něco nebo někoho obejít nebo aspoň to/ho trošičku odrbat (povinnosti, předpisy, papírovaní, nařízení, úřady, souseda, milenku…). Kde, co a jak by mohl ušetřit. A co by tak kde získal zdarma.

Opravdu si myslíte, že někdo někomu dává něco zadarmo? Jen tak, z čirého altruismu? Ale no tak, nežijeme v pohádce a život funguje na principu něco za něco. A v obchodě a podnikání to platí dvojnásob. Takže až vám zase někdy někdo nabídne jakoukoliv službičku „zdarma“, nevěřte mu. Lže.

UZ TE NEMAM RAT. OZVY SE NEBO NPIS Z5.

Díky mobilním zařízením prolétne denně prostorem kolem nás obrovské množství krátkých textových zpráv. Neboli textovek. Neboli SMS = Short Message Service. Jak sami chcete. Tento chytrý vynález podstatně zrychlil mezilidskou komunikaci. Schválně nepoužívám slovesa „usnadnil“, protože v mnoha případech přijatá nebo odeslaná SMSka se naopak stala příčinou neštěstí, vzteku, tragédie, nenávisti a pláče. Určitě znáte ten pocit, kdy by si člověk nejradši useknul ruce, když si později uvědomí, co způsobilo pár hloupých slovíček, často psaných špatnou gramatikou, většinou s překlepy, bez interpunkce a s mnoha zkratkami. Na druhé straně mohou být SMSky zdrojem radosti, zábavy či dokonce štěstí: „Eliska. 3,10 kg, 51 cm. Narodila se v pul druhé v noci. Jsme obe zdrave. Miluju te.“

SMSky – i přes veškerá svá negativa – se staly oblíbeným nástrojem lidské komunikace. Nejvíce jsou používány mladší generací, ale ani někteří starší lidé na ně nedají dopustit. Koneckonců data hovoří jasně:

Počty odeslaných SMS na Štědrý den – vývoj:

2004 – 52,2 milionu

2005 – 58,5 milionu

2006 – 68,2 milionu

2007 – 70,0 milionů

2008 – 72,2 milionu

2009 – 75,0 milionů

2010 – 73,76 milionu

2011 – 69,0 milionů

2012 – 68,7 milionu

2013 – 75,4 milionu

2014 – 75,0 milionů

OTVÍRAJTE SA, STRÁŽNICKÉ – VLASTNĚ SMS – BRÁNY!

Představte si, že každá ta poslaná SMSka by byla ta vaše. Nechtěli byste ušetřit pár mega? No bodejť. A protože vývoj nestojí na místě, ale naopak pádí jako splašený kůň stále kupředu, technika je vyspělejší a dostupnější (a internet jakbysmet), tak nějaký chytrák přišel na to, že by se SMSky mohly posílat právě prostřednictvím internetu. A tak se během několika posledních let vyrojila spousta portálů, tzv. SMS bran, které slouží k tomu, aby jejich návštěvníci mohli poslat SMS do některých sítí úplně zdarma.

Kde takovou SMS bránu najít a jak vlastně funguje? Jednoduše: stačí do vyhledávače zadat slovní spojení SMS brána a poté kliknout na příslušný odkaz. Je jich fůra. Jakmile se stránky načtou, můžete se hned pustit do psaní zpráv. Z vaší strany se předpokládá, že vyplníte minimálně pole se svým telefonním číslem (= číslo odesílatele), pak také vložíte číslo příjemce textové zprávy a samozřejmě příslušný text. A ještě před odesláním musíte ze stránek opsat náhodně generovaný kontrolní tzv. captcha kód, který slouží jako ochrana proti spamu.

Co musíte vědět je operátor (provozovatel sítě) příjemce zpráv. Protože dnes existuje možnost přenesení čísla mezi jednotlivými operátory, tak pokud si chcete být jisti, jakého operátora má vlastně ten, komu SMSku posíláte, ověřit si to můžete jednoduše na: https://www.o2.cz/osobni/199148-overte_si_operatora/

REGISTROVANÉ PARTNERSTVÍ NA VĚČNÉ ČASY A NIKDY JINAK

Registrovaným uživatelům, tj. těm, kteří si na příslušné stránce založí účet a vyplní alespoň základní údaje v profilu, je nabízena spousta výhod. Mají usnadněno odesílání SMS bez nutnosti opisování captcha kódu.

délka jimi odeslané zprávy není limitovaná. Také mohou třeba efektivně využívat adresáře s kontakty; adresář lze navíc v některých případech propojit s kontakty na Facebooku, mobilu či MS Outlooku. Některé portály i nabízejí možnost vytvořit si a používat archiv SMS / MMS zpráv a volání, uložit si koncepty vlastních zpráv. Jedním z nejčastěji používaných chytrých zlepšení jsou předdefinované šablony zpráv, přání a básničky pro zamilované, SMS přání k svátkům, významným dnům, narozeninám nebo SMS přání na dobré ráno nebo na dobrou noc.

U jiné SMS brány může uživatel využít jinou pěknou věcičku: tzv. garantované SMS neboli zprávy s doručenkou adresátovi. Některé SMS brány zase zveřejňují úspěšnost odesílání SMS z netu. Jinde se registrovaní uživatelé mohou účastnit soutěží o více čí méně hodnotné ceny.

Pokud si chcete posílání smsek z internetu ještě více usnadnit, pak vězte, že již nějakou dobu existují nejrůznější aplikace (např. Free SMS Sender, Oskárek SMS Zdarma, Kubik SMS DreamCom, GiboSMS), které dokážou s SMS bránami pracovat

ČASY SE MĚNÍ

Samotná historie českých SMS bran je spletitá a nepřehledná. Jejich provozovatelé často měnili pravidla hry: někdy možnost poslat SMSku z netu zdarma zcela zrušili, pak zase povolili, jindy se měnily podmínky pro celkový počet napsaných znaků (nejběžnější variantou je teď 60 znaků bez registrace a s registrací 160 znaků). Jindy O2 (dříve Eurotel) zase přistoupil k omezení délky zprávy z internetu na 60 znaků a zbylých 100 znaků pak doplňoval svými reklamami.

I přesto všechno si dovolíme tvrdit, že ti největší mobilní operátoři na českém trhu (Vodafone, O2, T-Mobile) v současnosti fungují spolehlivě: nalézt adekvátní SMS bránu pro poslaní textovky v rámci jejich sítě je to nejjednodušší a na nich nabízené služby poměrně stabilní.

„Jejich“ SMS brány jsou: Vodafone: https://park.vodafone.cz/ T- Mobile: https://www.t-mobile.cz/sms/open.jsp O2 kdysi sám vybudoval a provozoval portál http://sms.1188.cz/, nyní již tuto specializovanou SMS bránu, určenou pouze pro síť O2 vlastní společnost Informační linky a.s.

Objevují se i první vlaštovky na poli posílaní SMS do sítě virtuálních operátorů (např. GoMobil, Tesco mobile), ale tato nabídka je málo rozšířená, poměrně neznámá a nestabilní

CO ZA TO? JSOU SMS BRÁNY OPRAVDU ZDARMA?

Záleží na tom, co si pod pojmem zadarmo představujete. Pokud vám nevadí všudypřítomná reklama, tak ano – je to zdarma. Jestliže vás neobtěžují nabídky služeb konkrétních operátorů, provozovatelů konkrétní SMS brány (což jsou často reklamní agentury nebo e-shopy), pokud nenaříkáte nad různými bannery, které mají upoutat vaši pozornost a upozorňují vás na nejnovější hry, slevové akce, úchvatné výrobky a originální dárky, pak opravdu můžete ušetřit. A že reklama na vás neplatí? Že jste vůči ní imunní? Gratulujeme – jste světlá výjimka potvrzující pravidlo!

Nicméně zkuste zapřemýšlet nad jednou věcí: co se s číslem (ať už s vaším nebo s adresátovým), které jednou vložíte na stránky, děje pak? Ukládá se někam? Jak se využívá? Opravdu jste pečlivě přečetli obchodní podmínky? Co by, panečku, za takovou databázi potenciálních klientů daly reklamní společnosti. Čirou náhodou: nevolal vám poslední dobou někdo s opravdu „úžasnou nabídkou, kterou nelze odmítnout“?

Člověk někdy bývá trochu paranoidní. To ale ještě neznamená, že po něm opravdu nejdou!


Porovnání cen mobilních operátorů

Štítky:

Napište nám svůj názor

Napsat odpověď