VODAFONE – co o něm (ne)víme – 2.část


Vodafone nabízí kromě klasických předplacených simkaret také několik dalších tarifů. které jsou zaměřeny jak na podnikatele, tak běžné spotřebitele.

Jaké tarify Vodafone nabízí?

Předplacené kreditní tarify

Podobně jako T-mobile a O2 nejsou ani zde předplacené simkarty nejlepší volbou. Vodafone sice nabízí sekundovou tarifikaci a telefonování do 4 čísel za 1,90Kč/minuta, ale v základním nastavení je cena volání 3,50Kč do všech sítí, což je dvojnásobek běžné ceny u virtuálních operátorů. Sms pak můžete posílat za 1,90Kč což také není nijak výhodná cena. Pokud si simkartu objednáte, dostanete ji zdarma až domů.

vodafone simkarta zdarmaTarify pro podnikatele

Jaké aktuální služby Vodafone nabízí? Zkusme se nejprve podívat, jaké tarify má Vodafone pro firmy, podnikatele a živnostníky.

Nejlevnější tarify se jmenují Business Smart 100 a Business Smart 250, přičemž číslovka v názvu tarifu znamená počet volných minut při volání do všech sítí v ČR v jednom měsíci. Po jejich vyčerpání je částka při volání za minutu 3,49 Kč/min. Hovory jsou účtovány po vteřinách. Přičtěme Vodafonu k dobru, že to byla právě tato firma, která účtování po vteřinách zavedla jako první operátor na českém trhu, a to v roce 2012.

Oba výše zmíněné tarify zahrnují SMSky zdarma do všech sítí a taktéž minimální objem dat – 150 MB, respektive 300 MB. Business Smart 100 vychází na 349 Kč měsíčně, Business Smart 250 je o dvě stovky dražší.

Další, již dražší tarify pro podnikatele, nesou názvy Business Red LTE, Business Red LTE Super a Business Red LTE Premium. Všechny tři nabízejí neomezené volání, SMS do všech sítí a datovou SIM, to vše zdarma. Liší se především objemy přenesených dat a volnými minutami pro volání v/do zahraničí. Business Red LTE stojí 749 Kč, Business Red LTE Super 999 Kč a luxusní Business Red LTE Premium vás vyjde na rovněž luxusních 1 499 Kč měsíčně. Ceny jsou včetně DPH a smlouva se uzavírá na 24 měsíců.

Tarify pro jednotlivce

Prakticky stejnou strukturu služeb, jakou má pro podnikatele, nabízí Vodafone také jednotlivcům. Pět balíčků, tytéž ceny (349 Kč, 549 Kč, 749 Kč, 999 Kč a 1 499 Kč) a názvy (jen bez označení Business). MMSka také stojí v obou variantách – pro firmy i jednotlivce stejně – 4,54 Kč.

V čem jsou rozdíly? Smart 100 a Smart 250 obsahují na rozdíl od svých Business sourozenců menší objem přenesených dat, a to o 50 MB. Lze jej za 99 Kč navýšit o 250 MB. Smart 100 nenabízí SMSky zdarma úplně všude, nýbrž jen ve své mateřské síti. SMS do jiné sítě přijdou na 1,50 Kč. Následují tarify Red LTE, Red LTE Super a Red LTE Premium, opět velmi podobné těm ze skupiny pro živnostníky.

Co je trochu matoucí a na co je třeba dát si pozor, je to, že Vodafone používá při označování svých tarifů trochu jiné termíny pro jednotlivce a trochu jiné zase pro podnikatele. Vodafone v hlavním přehledu tarifů pro firmy sice uvádí slovní spojení „Neomezené volání ve firmě“, pokud si ale rozkliknete konkrétní tarif, není tento termín nikde vysvětlen. A detailní popisy nabídky (např. když srovnáme Smart 100 a Business Smart 100) je naprosto totožný v obou případech: „100 volných minut měsíčně můžete provolat do jakékoli mobilní nebo pevné sítě v ČR.“

vodafone přehled tarifů

Stejně tak, když si zákazník najede na ikonku otazníku v místě, kde operátor přináší informace o objemu přenesených dat: v obou případech vyjede pop-up s větičkou, že daná nabídka je „ideální pro každodenní prohlížení webu“.

Ale v případě individuálních tarifů (např. jde-li o nejprodávanější Red LTE) najdete v příslušném řádku informaci o možnosti navýšení o 1 GB za 99 Kč, zatímco v případě balíčku pro podnikatele je uvedeno, že jde o 1,5 GB sdílených dat. Rozdíly opět nejsou nikde vysvětleny a před podpisem smlouvy s Vodafonem (i díky výše uvedeným praktikám) rozhodně stojí za to se prodejce zeptat.

Tarify pro rodiny

Další tarif, který Vodafone nabízí, je určen rodinám a jmenuje se příznačně Rodinný tarif Red+. Obsahuje neomezené volání do pevných i mobilních sítí v ČR a SMSky pro 4 osoby a 2 GB sdílených dat. Vychází na 1 499 Kč měsíčně vč. DPH při smlouvě podepsané na dva roky.

Pokud se smluvně vázat nechcete, je možné tento tarif také získat, nicméně v tomto případě vás měsíční balíček bude stát 1 999 Kč.

Tarify pro mladé

Vodafone se zaměřuje i na mladé uživatele, a to prostřednictvím tarifu určenému lidem, kterým je v době jeho pořízení od 6 do 26 let. Tento balíček s názvem Tarif 26 zahrnuje SMSky po ČR zdarma, 600 volných minut měsíčně do všech sítí v ČR a do vybraných zahraničních zemí.

Uživatelé ocení samozřejmě i 1,2 GB dat k dispozici a s možností navýšení o 1 GB za 99 Kč. Za celý tento tarif zaplatíte zajímavých 494 korun měsíčně.

Simkarta pro mladé – 500 MB internetu za 100 Kč měsíčně

Další možností je pořízení základní předplatenky, která za stokorunu měsíčně nabízí neomezené sms v sítí a 500 MB dat k tomu. Pokud se vám navíc zdá, že toto množství až příliš stačí stáhnout měně než 250 MB a odečte se jen 49 korun.

Roaming

Poslední zpráva, která se týká volání (nejen) u Vodafonu, potěší hlavně ty z vás, kteří často cestujete: od 30. dubna 2016 zlevňují všichni operátoři roamingové služby v Zóně 1, tj. v asi 40 (převážně evropských) zemích. Ceny za roaming mají klesnout na úroveň domácích hovorů, ale operátoři si k nim naúčtují příplatek za každou minutu volání, SMS nebo megabyte. Že by tuto změnu udělaly tyto velké firmy dobrovolně, na to můžete zapomenout – změnu si vyžádalo nařízení Evropské komise.

 

KLADY:

– přehledná nabídka pro jednotlivce nebo skupiny zákazníků,

– hlasová podpora,

vtipné a zapamatovatelné reklamy

 

ZÁPORY:

– občasné neférové jednání vůči svým zákazníkům (viz. předchozí článek),

– nejasnosti v termínech tarifů na stránkách,


Porovnání cen mobilních operátorů

Vodafone

6.3

Volaní

6.5/10

Sms

6.0/10

Internet

5.0/10

Dodatečné služby

8.0/10

Celkově

6.0/10

Klady

  • Levný neomezený tarif
  • Tarify pro mladé
  • Zavedený operátor

Zápory

  • Základní volání za 3,50Kč
  • Dražší internetové balíčky
  • Nutný závazek na 24 měsíců jinak jsou tarify dražší
2 komentáře
  1. Volaní

    0.00

    Sms

    0.00

    Internet

    0.00

    Dodatečné služby

    0.00

    Celkově

    0.00

    Když Vodafone vstoupil na český trh co by Oskar, považoval jsem jeho chování za skoro až revoluční. Nebál se poskytovat kvalitní tarify a jeho přístup jsem bral za férový – například jste dostali dobrý tarif i bez smlouvy. Samozřejmě v těchto kolejích jel tento operátor i pod křídly Vodafone.

    V poslední době mám ale pocit, jako by se ve Vodafonu šetřilo a jeho přístup se změnil na méně kompromisní. Urážejí mě jeho změny tarifů během smluvních období. Byl jsem u tohoto operátora zhruba devět let a z důvodů, které se na popis nedají zkrátit (popisuji zde – omlouvám se za tento spam http://www.matejnovobilsky.cz/2017/05/jsme-fer-jsme-vodafone.html ) jsem Vodafone opustil.

  2. Tak jsem se rozhodl, že se podělím o zkušenost s možností platby (dobití karty) prostřednictvím platební karty.
    Jsem majitelem zahraniční platební karty (vydanou v EU) typ debetní Mastercard.
    Při pokusu o zaplacení touto kartou mi platební brána neumožnila zadat víc jak číslo karty a zobrazila se hláška, že tuto kartu neakceptují.
    Docela mne to zarazilo a začal jsem trochu pátrat.
    Položil jsem dotaz Vodafonu, kde mi sdělili, že akceptují pouze karty vydané v rámci ČR a že tuto informaci mají ve svých podmínkách a přiložili odkaz. Z mého pohledu bych očekával, že tato informace bude zobrazena ihned na stránce kde zadávám údaje pro dobití karty a kde jsou rovněž zobrazena všechna loga společností, od kterých jsou akceptovány karty. Pro zákazníka není příliš dobré, když musí dohledávat další podmínky a přitom tak důležité někde v jiných sekcích.
    Namítal jsem, jestli je úplně v pořádku, že neakceptují zahraniční karty, že mi to připadá poněkud diskriminační. V rámci jednotného unijního trhu především. Na tuto otázku jsme odpověď neobdržel.
    Pokračoval jsme v pátrání a nakonec jsem zjistil i to, že jednají v rozporu s pravidly asociace Mastercard, která jednoznačně na svých stránkách říká :
    Otázka: Může obchodník přijímající karty platbu kartou odmítnout?
    Odpověď: Jestliže má obchodník na svém obchodním místě jasné označení ukazující na přijímání platebních karet a toto označení není přeškrtnuté z důvodu dočasného nepřijímání karet, musí akceptovat platební kartu, jejíž logo (značka) se shoduje s označením na daném obchodním místě. Výše placené částky v tomto případě nehraje roli. Jestliže obchodník odmítne platební kartu k úhradě nákupu přijmout, porušuje podmínky přijímání platebních karet, které uzavřel se svojí bankou. Odmítnutý zákazník může svoji stížnost směřovat na banku, která mu platební kartu vydala. Ve své stížnosti musí uvést detaily případu (např. název a adresu obchodu, datum a čas, kdy se o transakci pokoušel, číslo karty apod.), aby vydavatel karty mohl celou věc prošetřit a správně posoudit. Sankce pro daného obchodníka se odvíjejí od podmínek dohodnutých ve smlouvě mezi obchodníkem a jeho bankou.

    Ve smyslu této informace jsem Vodafonu položil další dotaz a uvidíme jak se k tomu postaví.
    Mimo jiné je zajímavé, že pro dobití kreditu neakceptují zahraniční platby, ale pro platby v jejich eshopu ano.
    Vím asi jaké důvody Vodafone k tomu vedou, ale to by bylo na delší psaní. Primárně jde o to zabránit diskriminačnímu jednání společnosti Vodafone.

    PS. Pro jistotu dnes jim to nejde vůbec a k platební bráně se člověk nedostane.

Napište svou recenzi operátora nebo komentář

Srovnání operátorů